Існує поширена помилка, що співбесіда — це як іспит. Потрібно відповісти на запитання роботодавця й, «склавши іспит», бігом додому або на роботу

Насправді, це не так. Будь-який роботодавець чекає запитань від здобувача — із цих запитань він теж судить про вас, повідомляе «The Point «.

  1. Три перших запитання — про обов’язки

Питання про зарплату першим не ставлять— це поганий тон. Навіть якщо зарплата — єдине, що вас привело на співбесіду, не потрібно про це чесно повідомляти роботодавця. Тому перших три запитання завжди — про посадові обов’язки. Обов’язково захопіть на співбесіду блокнот і не просто слухайте роботодавця, а робіть позначки. Вони вам дуже знадобляться, особливо якщо ви конспектували важливі для вас і спірні моменти. Завдяки їм ви можете тактовно вивідати те, що вас хвилює.

Можна заздалегідь роздрукувати текст вакансії, написати по ньому запитання й вкласти в блокнотик, у якому будете робити позначки на співбесіді. І об’єднати запитання — може, відповіді на деякі ви вже знаєте, а нові на співбесіді з’явилися.

  1. Запитання про кар’єрний ріст

Якщо на зустрічі було згадано про кар’єрний ріст, саме час поцікавитися, які історії успіху були в компанії, куди може рости ваша посада, за яких умов і у які терміни. Навіть якщо вас засмутить відповідь ейчара, стримайте емоції.

  1. Запитання про «життя» компанії

Тут доречно поєднати хобі або неробочі інтереси з новою діяльністю. До речі, правильно поставлене запитання може дати вам фору перед іншими кандидатами. Наприклад, на співбесіді асистент керівника сказала, що на колишньому місці роботи вона була організатором і координатором проекту «Поговоримо по-англійськи» — вела засідання й кіноперегляди, на яких вона й колеги спілкувалися тільки англійською. І уточнила, чи є в компанії-роботодавця такий проект і, якщо ні, вона б із задоволенням за нього взялася. Роботу вона.

  1. Запитання про організацію праці

Це може стосуватися організаційних питань, таких як графік роботи, робоче місце й інші нюанси «работожиття». Навіть якщо вас щось не влаштовує, не подавайте уваги— значить, це не ваше місце роботи. Запитання типу «А мобільний зв’язок ви не оплачуєте?» чи «А переробки — за мій рахунок?» не додадуть вам авторитету й не змінять підхід роботодавця до мотивації співробітників.

Правильно поставлені запитання допоможуть визначити, що, наприклад, робота з 9 до 18 у цьому колективі неможлива. Якщо ж офіс далеко від метро й іншого громадського транспорту поблизу немає, замість запитання «А розвозки від метро немає?» можна запитати, яким чином співробітники добираються на роботу й отримати більш докладну й доброзичливу відповідь.

джерело: The Point