Усе більше українців замислюються про відкриття власного бізнесу. Минулого року кількість запитів від потенційних підприємців, які хочуть відкрити бізнес під чужою торговою маркою (франчайзинг), зросла на 10–15%.

Початковий внесок — до 15 тис. дол.

Франчайзинг — один із варіантів для розвитку свого бізнесу. Як правило, на франчайзинг погоджуються українці, у яких немає досвіду ведення бізнесу і які хочуть отримати допомогу. Їм не лише допомагають знайти приміщення, встановити правильне обладнання, а й набрати працівників і навчити їх працювати за певним стандартом. За право використовувати «чужий» товарний знак треба заплатити початковий внесок (від 5 до 15 тис. дол. — для малого бізнесу), а також щомісяця платити комісію (від 2 до 7% обороту), повідомляє газета «Вісті».

Найчастіше по франчайзингу відкривають хлібні магазини, у яких випікают свій хліб, магазини з продажу спортивних товарів, а також невеликі кафе і ресторани. Повернути вкладені у свій бізнес гроші найчастіше можна за рік-півтора. Середньостатистичний власник франшизи може заробляти 1,5–2 тис. дол, що непогано для пересічного українця.

Знайти роботу на таку зарплату навіть за дефіциту кадрів зараз дуже складно. Невисокий обсяг інвестицій, швидка окупність, а також непогані заробітки і залучають потенційних бізнесменів.

Як уникнути ризиків

Підписання договору про отримання права розвивати бізнес по франчайзингу не завжди гарантує успіх. Для кожної зі сторін існують ризики. Власник торгової марки не завжди належним чином може контролювати якість, продуктивність і законність поставок товарів для реалізації. Тому власники марок часто відправляють своїх співробітників на перевірки. Наприклад, вони можуть під виглядом таємного покупця перевірити, вибивають чи клієнтам чеки. Крім того, власник бренду може помилитися при розрахунку термінів відкриття, навчання, окупності та ін.

У покупців торгового знака теж існують ризики. Це може бути зайва залежність від головного офісу і небажання його співробітників йти на компроміс. Наприклад, під час своєї роботи підприємець бачить, що необхідно розширити асортимент або прибрати дорогі позиції страв в меню ресторану. Але узгодити це питання не завжди вдається.

джерело: Вісті