З кожним роком київ стає все » розумнішим» і прагне бути схожим на Лондон, Нью-Йорк або Амстердам. Нові smart-сервіси поступово роблять життя киян комфортним, безпечним, а також допомагають економити час. І вже є перші результати, адже Київ потрапив у топ-100 найбільш технологічних міст світу

My-Kiev дізнався, які smart-технології вже працюють в столиці і як ними скористатися.

Smart-вулиця

Перша в Києві smart-вулиця з’явилася на Нивках. Поки за 25 млн гривень вдалося обладнати тільки 100 метрів вулиці салютної. Тут є баки для сортування сміття, 12 камер відеоспостереження, безкоштовний Wi-Fi, обладнана велосипедна доріжка.

Ще на» розумній » 100-метрівці можна підзарядити свої гаджети від USB-зарядних пристроїв, які живляться від сонячних панелей. А ще тут є дві станції для підзарядки електромобілів.

Також на Салютній встановлена система моніторингу якості повітря. Так що жителі Нивок в будь-який час можуть дізнатися на сайті air.kyivsmartcity.com наскільки чисте повітря в їхньому районі.

Важливим елементом smart-вулиці стала тривожна кнопка. Для того, щоб повідомити про надзвичайну ситуацію, досить натиснути на неї і і по можливості в камеру з мікрофоном сказати, що сталося. Виклик приймають оператори Нацполіції і вже по ситуації на місце приїжджає поліція або швидка. Однак балуватися тривожною кнопкою поліцейські не радять, адже вона оснащена системою розпізнавання осіб. у разі помилкового виклику доведеться відповідати.

Електронний квиток

«Розумні» технології в столиці торкнулися і громадського транспорту. Тепер за проїзд у тролейбусах, трамваях та автобусах можна заплатити за допомогою єдиного проїзного документа – електронного квитка. Кияни активно користуються цим сервісом і вже сплатили понад 50 млн поїздок.

Ті, хто часто користується громадським транспортом, відзначили, що е-квиток істотно економить час. Досить раз його купити, а потім просто поповнювати. Користуватися ним теж дуже зручно: в автобусах і тролейбусах розміщені валідатори на поручнях, а в метро, на фунікулері і в трамваях – це турнікети при вході. Саме до них треба докласти електронний квиток, дочекатися повідомлення про успішну оплату — і можна їхати.

Столична влада планує повністю в 2020 році перевести оплату за проїзд у комунальному транспорті на електронний формат. Тому рекомендують киянам заздалегідь купити електронні квитки, тому що з часом кондукторів не буде, і купити квиток за готівку під час поїздки вже не вийде.

«Розумні» камери

У Києві система міського відеоспостереження складається з більш, ніж 6-ти тисяч камер. Вони оснащені функцією розпізнавання осіб і номерів автомобілів. Ця smart-технологія дозволяє набагато швидше знайти зниклих людей і викрадені автомобілі. ДО РЕЧІ, Київ увійшов до топ-50 міст світу з найбільшою кількістю камер відеоспостереження.

До того ж, для підвищення безпеки в місті, в Києві встановили кнопки виклику екстреної допомоги не тільки на вулиці Салютній, а й на Пейзажній алеї, на Алеї художників, на Володимирській гірці.

Реєстр домашніх улюбленців

Цей smart-сервіс працює в Києві ще з 2018 року. На сьогоднішній день в реєстрі вже більше тисячі кішок і собак. За допомогою сервісу можна оперативно знайти свого загубився домашнього улюбленця.

Згідно з даними, завдяки сервісу, який є в мобільному додатку «Kyiv Smart City», киянам вдалося повернути додому, як мінімум, 300 домашніх тварин-потеряшек.

Щоб зареєструвати свого кота або собаку, треба увійти в електронний реєстр домашніх тварин, внести інформацію про тварину. Після цього ви отримаєте лист-запрошення на верифікацію свого домашнього улюбленця в міську лікарню ветеринарної медицини.

Після верифікації тварина отримує жетон з унікальним QR-кодом з інформацією про нього і його господаря. Реєстрація безкоштовна, заплатити треба тільки за виготовлення жетона: для котів – 35 гривень і 45 гривень для собак.

GPS-трекери: як відстежити роботу комунальної техніки

«Розумні» сервіси також використовує житлово-комунальне господарство. Кияни не тільки можуть оплатити комунальні послуги онлайн, але і відстежити ефективність роботи техніки. Особливо актуальним цей сервіс стає взимку, коли працює снігоприбиральна техніка.

Цікаво, що ще наприкінці 2018 року в Києві з’явився центр моніторингу комунального транспорту. Диспетчерський центр обробляє дані GPS-трекерів, які встановлені на спецтехніці. Також встановили спеціальну «відеостіну» з 12 моніторів.

До речі, вже понад 500 GPS-трекерів встановили на комунальну техніку. Це ефективно і для управління, наприклад, снігоприбиральною технікою і для киян, які зможуть зрозуміти, чи прибирають сніг там, куди їм треба їхати. Відстежити рух техніки можна буде на онлайн-карті clean.kyivcity.gov.ua.

Моніторинг чистоти повітря

З недавнього часу кияни можуть в будь-який момент дізнатися наскільки чисте повітря в кожному районі столиці. Така можливість з’явилася не тільки тому, що встановили станції моніторингу якості повітря, а й зробили онлайн-сервіси, за допомогою яких можна в будь-який момент дізнатися, де і чим ми дихаємо.

Наприклад, кожні 10 хвилин оновлюються дані про якість повітря на онлайн-карті air.kyivsmartcity.com. можна вибирати район міста і перевіряти склад повітря за різними показниками. Наприклад, скільки в ньому формальдегіду, діоксиду азоту і чадного газу. Якість повітря оцінюється в одиницях, де 100 одиниць — дуже чисте повітря. Чим нижче цифра, тим гірше стан повітря в даному районі.

Дуже популярним став за останній час telegram-бот «Індекс якості повітря». Користуватися ним дуже просто. Досить просто знайти його в Telegram і вибрати район Києва, в якому хотіли б дізнатися якість повітря. До речі, кількість датчиків, які визначають якість повітря, постійно збільшується в столиці.

Цікаво, що бот оновлює дані раз на годину, а забруднення повітря вимірюється за американським стандартом EPA. Показники якості повітря вимірюються за такою шкалою: 0-50 — все добре, 51-100-ризик для здоров’я незначний, 101-150 — є ризик для здоров’я, краще не гуляти довго, більше 150-небезпечно виходити на вулицю, а без маски взагалі не можна.

«Kyiv Smart City»: місто в смартфоні

Мобільний додаток «Kyiv Smart City» один з найбільш швидкозростаючих smart-сервісів в столиці. Вже зараз ним користується близько мільйона киян. З його допомогою, наприклад, можна дізнатися розклад міського транспорту, поповнити електронний квиток, ознайомитися з афішею культурних та освітніх заходів у столиці.

Також за допомогою мобільного додатку можна записатися на прийом до лікаря, записати дитину в дитячий сад, проголосувати за проекти і петиції.

Плюс «розумного» сервісу для розвитку столиці ще й у тому, що ним користується не тільки молодь, а й люди пенсійного віку, студенти, бізнесмени, політики. Розробники мобільного додатку впевнені, що до кінця 2020 року, користуватися електронним сервісом буде, як мінімум, 2 мільйони киян.

Головна мета-щоб кожен житель столиці відчув себе частиною «розумного міста» якомога швидше.

джерело: My-Kiev.com